Η φιλοσοφία

Το όνομα ''Παιχνιδοσκόπιο'' προέρχεται από την ένωση των λέξεων παιχνίδι και καλειδοσκόπιο. 

Παιχνίδι: αρχ. παις ''μικρός''  [παιγνίδι με επίδρ. του παίχτη]
Καλειδοσκόπιο ετυμολογία: ελλ. καλς + εδος + αρχ. σκοπω-

Όπως ένα καλειδοσκόπιο αποτελείται από μικρά κομμάτια τα οποία ανακατεύονται και μπερδεύονται μεταξύ τους έτσι ακριβώς και η μάθηση εναλλάσσεται  με το παιχνίδι. Κάθε εικόνα  είναι μοναδική όπως ακριβώς και κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και μαθαίνει στο δικό του χρόνο, με τον δικό του τρόπο και το δικό του ρυθμό.


Μετά από πολύχρονη μελέτη διαφόρων παιδαγωγικών θεωριών έχουμε επιλέξει τα στοιχεία που μας εμπνέουν, μας εκφράζουν, βρίσκουν εφαρμογή και δημιουργούν την δική μας φιλοσοφία.


Η αυτονομία και η αυτοεξυπηρέτηση του συστήματος Montessori , 
ο ρυθμός και τα φυσικά υλικά από την παιδαγωγική Waldorf- Steiner, το ατελιέ και οι ανοιχτές τάξεις από τα σχολεία Reggio Emilia, στοιχεία από την παιδαγωγική του Fröbel και πολλά άλλα στοιχεία έχουν αποτελέσει κομμάτια της παιδαγωγικής μας προσέγγισης.

Ιδιαίτερη σημασία έχουμε δώσει στα νεώτερα ευρήματα των νευροεπιστημών για το πως μαθαίνουν τα παιδιά βάση της βιολογικής τους ανάπτυξης καθώς και στους διαφορετικούς τρόπους που προσλαμβάνουν τις πληροφορίες γύρω τους με βάση την θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Howard Gardner.
 
Σημαντικό κομμάτι της παιδαγωγικής μας προσέγγισης αποτελεί η καθημερινή επαφή με το φυσικό περιβάλλον τόσο μέσα από τις ειδικά διαμορφωμένες γωνιές του κήπου μας όσο και από δράσεις που θα είναι ειδικά σχεδιασμένες για αυτό το σκοπό.

 

Τα Αγγλικά θεωρούνται πλέον βασικό κομμάτι της γνώσης που πρέπει να κατέχει κάθε άνθρωπος. Σύμφωνα με τη μελέτη των ''παραθύρων ευκαιρίας'' κατά την διάρκεια των οποίων ο εγκέφαλος είναι βιολογικά προετοιμασμένος για να αναδείξει νέες ικανότητες η περίοδος αυτή για μια ξένη γλώσσα είναι η ηλικία 0- 6 ετών. Γι' αυτό το λόγο τα Αγγλικά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παιδαγωγικής μας με .



Στο ''Παιχνιδοσκόπιο'' ενήλικες (γονείς και παιδαγωγοί), παιδιά και περιβάλλον συνεργάζονται και αλληλεπιδρούν ετοιμάζοντας τους αυριανούς πολίτες του κόσμου.


Το σήμα μας αποτελείται από 8 κύκλους οι οποίοι όμως δεν είναι ανεξάρτητοι μεταξύ τους αλλά μπλέκονται και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους φτιάχνοντας όχι μόνο διαφορετικές αποχρώσεις αλλά τον λευκό κύκλο στο κέντρο που συμβολίζει την ξεχωριστή προσωπικότητα του κάθε παιδιού.











Λογικομαθηματική αντίληψη
Αριθμοί, εξερευνήσεις, τεχνολογία, προβληματισμοί, πειράματα, συμπεράσματα, δοκιμές, stem



Γλωσσική Ανάπτυξη
Γράμματα, συλλαβές, λέξεις, βιβλία, παραμύθια, ιστορίες, ποίηση, Αγγλικά






Επαφή με τη φύση
Ουρανός, γη, Ανακύκλωση, Οικολογία, Κήπος, Βουνό, Θάλασσα, ζώα


  Κιναισθητική ανάπτυξη
Κίνηση, χορός , αθλητισμός, ποδήλατο, κατασκευές, πλάσιμο 



Διαπροσωπικές σχέσεις
Αλληλεπίδραση, ενσυναίσθηση, αλληλεγγύη, συνεργασία



Αυτογνωσία
Εαυτός, αξίες, προσωπικότητα, φιλοσοφία, γνώση


    
Χωροταξική ανάπτυξη
Τέχνες, ζωγραφική, χάρτες, προσανατολισμός, σχέδια, 3D



   
Mουσική αντίληψη
Ακούω, παίζω, συνθέτω, τραγούδι, χορός, ήχοι, μουσικά όργανα